1402/07/13
153

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا


مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشورهای دیگر، به عنوان یک راه محبوب برای بسیاری از افراد برای کسب اقامت دائم و بهره‌برداری از فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری می­باشد. در این راستا، کانادا به عنوان یکی از مقصدهای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاران خارجی مطرح است.

برنامه‌های مهاجرتی مبتنی بر سرمایه‌گذاری در کانادا، فرصتی را برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بیزنس‌های موفق و نوآورانه دارند، فراهم می‌کند تا با اخذ اقامت دائم در این کشور، به محیط کسب و کار پویا و پررونق کانادا دست یابند. در این مقاله، به بررسی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کانادا و شرایط مربوطه و راهنمایی‌هایی برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا ارائه خواهیم داد.



ویژگی های کشور کانادا


در جهان، کشورهای بسیاری وجود دارند که آماده پذیرش سرمایه‌گذاران هستند و برنامه‌های اقامتی متنوعی را ارائه می‌دهند. اما در میان این کشورها، کانادا به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت بسیار جذاب است. در ادامه دلایل اصلی انتخاب کانادا به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری بیان می­شود­؛

 

دسترسی به بازارهای جهانی: کانادا با بیش از 14 توافق‌نامه تجاری با 51 کشور جهان، به 1.5 میلیارد مشتری و تولید ناخالص 49.3 تریلیون دلار آمریکا دسترسی دارد.

 

سیستم حمل و نقل عالی: کانادا دارای بهترین سیستم حمل و نقل هوایی است و خطوط ساحلی این کشور به آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی متصل می‌شوند. همچنین مرز مشترک با آمریکا نیز کانادا را بهترین مقصد برای تجارت از طرق مختلف دریایی، هوایی و زمینی می‌کند.

 

دسترسی به بازارهای اروپایی: توافق‌نامه‌های صورت‌گرفته در قاره اروپا، حضور در بازارهای اتحادیه اروپا را بدون عوارض برای سرمایه‌گذاران در کانادا آسان می‌کند. کانادا تضمین می‌کند که 98 درصد از کالاهای ورودی به کشورهای اروپایی بدون عوارض خواهند بود.

 

دسترسی به استعدادهای جوان و نیروی کار آموزش‌دیده: دسترسی به استعدادهای جوان و نیروی کار آموزش‌دیده در بالاترین سطح سبب گردیده کانادا به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری مبدل شود. این کشور اولین و برترین مقصد جهان برای کارآفرینان به منظور اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و پنجمین کشور برتر جهان برای زندگی افراد با استعداد است.

 

کمترین میزان مالیات: کانادا کمترین میزان مالیات را از بیزینس‌های تازه‌تاسیس در میان کشورهای G7 دریافت می‌کند. نرخ موثر مالیاتی در این کشور 13.7 درصد است که کمتر از متوسط نرخ مالیات در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است.

 

ثبات سیاسی و سیستم بانکی قوی: کانادا دارای ثبات سیاسی خوبی است و سیستم بانکی قوی و قابل اعتمادی دارد. این موارد برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم هستند زیرا ثبات سیاسی و سیستم بانکی قوی اعتماد و اطمینان را به آنها می‌دهد.

 

سیستم آموزش عالی: کانادا دارای سیستم آموزش عالی بسیار قوی است که شامل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برجسته است و فارغ‌التحصیلان حوزه‌های فناوری، علوم پزشکی و مهندسی در کانادا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی دارند.



اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا


شرایط عمومی برای اخذ اقامت

 

پس از ارزیابی استان مورد نظر و تهیه بیزنس پلن، برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. این مدارک شامل مدارک هویتی مانند شناسنامه و عقدنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و نمره مهارت زبان می‌شود.

عموماً استان‌ها نیاز به نمره زبان انگلیسی یا فرانسه در حد) CLB 5 معادل آیلتس 5( را به عنوان یکی از پیش‌شروط برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا قرار می‌دهند. همچنین، آزمون‌های فرانسه مانند TEF و TCF نیز قابل قبول هستند.



روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

 

  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در کانادا، یکی از روش‌های اصلی اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است. برای شرکت در این برنامه، شما باید حدوداً 500 تا 900 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید. همچنین، هزینه‌های جانبی مانند بررسی پرونده ویزا، سرمایه‌گذاری و سایر مبالغ نیز باید مدنظر قرار گیرد.

البته باید توجه کنید که میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. در شهرها و پایتخت، این مبالغ اغلب برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا بیشتر از شهرهای کوچک و مناطق حومه می باشد.

به عنوان مثال، در شهرهای کوچک، سرمایه حداقل مورد نیاز ممکن است حدود ۱۰۰ هزار دلار کانادا و در شهرهای بزرگ حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا باشد. همچنین، برای اشتراک در برنامه کارآفرینی در کانادا، باید شرایط حداقلی را دارا باشید که عبارتند از:

    •  

راه‌اندازی یک کسب و کار جدید یا خرید یک کسب و کار فعال

داشتن نامه پشتیبانی از سازمان یا مجموعه مورد نظر که حمایت از شما را تایید کند.

تسلط به زبان انگلیسی و در بعضی موارد، زبان فرانسه

حداقل سرمایه مورد نیاز برای زندگی و سکونت در کانادا برای شما و افراد همراهتان

 

  • سرمایه گذاری استانی

دولت کانادا به استان‌ها اجازه داده است تا برنامه‌های مهاجرت استانی یا PNP را براساس نیازهای خود در زمینه کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل و غیره ایجاد کنند. تا سال ۲۰۲۲، حدود ۳۳.۶ درصد از مهاجرانی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، از طریق برنامه‌های استانی جذب شده‌اند.

 

بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک و ساسکاچوان از جمله استان‌هایی هستند که در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری برای مهاجرت دارند. برنامه‌های مهاجرت استانی برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا شامل انواع گروه‌های کارآفرینی است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این برنامه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار در استان‌های خاصی استفاده کنند.


شرایط مهاجرت استانی به کانادا شامل نیروهای کاری ماهر، سرمایه‌گذاری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است. شرایط متقاضیان بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کار بررسی می‌شوند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و امکان مهاجرت خانوادگی به دست بیاورند.


هزینه‌های مربوط به برنامه‌های مهاجرت استانی به کانادا شامل هزینه‌های زندگی در کانادا و هزینه‌های مربوط به فرآیند درخواست برنامه می‌شود. هزینه‌های فرآیند درخواست شامل هزینه درخواست برنامه مهاجرت استانی، حق اقامت دائم کانادا و هزینه‌های احراز هویت بیومتریک است.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

 

  • سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

در کانادا، برنامه‌های خوداشتغالی برای افرادی که در صنایع مختلف مانند صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر می باشند، در دسترس است. این برنامه‌ها شامل ویزای خوداشتغالی کانادا برای افرادی است که به عنوان فرد مستقل از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یا خصوصی فعالیت می‌کنند.

 

ورزشکاران و هنرمندان نیز از این برنامه مهاجرتی می توانند استفاده کنند. اما لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۸، برای بخش دامداری و کشاورزی، یک مسیر مهاجرتی جدید در دسته بندی برنامه‌های مهاجرتی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استانی و فدرال تعریف گردید و دیگر به عنوان بخش خوداشتغالی محسوب نمی‌شوند.

 

افراد زیادی ممکن است در کشور خود به عنوان کسب و کارهای آزاد فعالیت کنند. اما برای اخذ اقامت از طریق خوداشتغالی به کانادا، باید توجه داشت که بررسی‌های سخت‌گیرانه‌ای برای افرادی که از این مسیر مهاجرتی استفاده می‌کنند، انجام می‌شود. به طور کلی، باید در زمینه کاری خود واقعاً حرفه‌ای و متمایز باشید تا بتوانید این ویزا را دریافت کنید.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا عبارتند از:


برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، باید تجربه کاری معتبر و قابل قبولی را داشته باشید. حداقل دو سال تجربه کاری مرتبط مورد نیاز است. اما باید توجه داشت که رقابت بسیار زیادی برای دریافت این ویزا وجود دارد. بنابراین، باید رزومه‌ای قوی و جذاب داشته باشید و نمره بالایی در سیستم امتیازدهی مهاجرتی کسب کنید. در کل، تجربه کاری شما باید شامل یکی از موارد زیر باشد:


   - دو سال تجربه کاری به صورت خوداشتغالی در حوزه‌های هنری یا ورزشی.
   - دو سال تجربه رقابت در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی.

 

  • سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ

برنامه اخذ اقامت از طریق استارتاپ کانادا به کارآفرینی اختصاص دارد که قدرت ایجاد شرکت نوآورانه و رقابت در سطح جهانی را دارند و قادر به ایجاد شغل هستند. کارآفرینان با تعریف یک برنامه برای ایجاد کار و شغل در کانادا، اجازه آغاز فعالیت خود را از سوی دولت کانادا اخذ می کنند. افرادی که توانسته‌اند از طریق این برنامه وارد کانادا شوند، هم می‌توانند کسب و کار خود را در آنجا راه‌اندازی کنند و هم اقامت دائم با دریافت ویزای استارتاپ کانادا به دست آورند.


شرایط پذیرش در این برنامه به شرح زیر است:

خرید و سرمایه‌گذاری مداوم در یک کسب و کار در کانادا طی 2 سال که به رونق اقتصادی منجر شود.

فعالیت فعال و مستمر در مدیریت کسب و کار.

استخدام حداقل یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم در کسب و کار.

اگرچه شرایط سرمایه‌گذاری کارآفرینی در همه استان‌های کانادا فراهم است، اما کارآفرینی در بریتیش کلمبیا بین ایرانیان طرفدار بیشتری دارد.


برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، احتمالاً شرکت‌های سرمایه‌گذاری بتوانند، مبلغی را به عنوان حمایت مالی برای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه شما ارائه دهند، اما این شرکت‌ها تعهدی در قبال حمایت مالی از شما و همکارانتان ندارند. بنابراین، برای راه‌اندازی یک استارتاپ، شما باید از تمکن مالی برخوردار باشید.


طبق پیش‌بینی‌ها، هزینه زندگی در کانادا به ازای هر سال برای یک نفر حدود ۱۲ هزار و ۹۶۰ دلار کانادا است و ۳ هزار و ۴۹۲ دلار کانادا هزینه مازاد به ازای هر عضو خانواده به هزینه ی قبلی اضافه می گردد.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا


 

حداقل شرایط مهاجرت سرمایه‌گذاری کانادا از طریق استارتاپ عبارتند از:  

داشتن مهارت زبانی در زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره CLB 5 یا معادل آن.

 

شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری کانادا توسط استارتاپ به شرح زیر است:

 

توانایی ایجاد شرکت نوآورانه و رقابت در سطح جهانی: برای حصول ویزا، شما باید پتانسیل ایجاد شرکت نوآورانه در کانادا را داشته باشید و توانایی رقابت با شرکت‌های جهانی را اثبات کنید.

 

طرح کسب و کار: برای وارد شدن به برنامه استارتاپ کانادا، باید یک طرح کسب و کار جدید و خلاقانه ارائه دهید که قابلیت رشد و پیشرفت در مقیاس جهانی را داشته باشد.

 

سرمایه‌گذاری مداوم: شما باید تعهد داشته باشید که در کسب و کار خود در کانادا به مدت حداقل 2 سال سرمایه‌گذاری مستمری انجام دهید که به رونق اقتصادی و ایجاد شغل‌ها منجر شود.

 

مشارکت فعال در مدیریت کسب و کار: شما باید در مدیریت فعال و مستمر کسب و کار خود در کانادا بکوشید و نقش فعالی در رشد و توسعه آن داشته باشید.

 

استخدام محلی: شما باید حداقل یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم را در کسب و کار خود استخدام کنید و این مورد را به طور مستمر حفظ کنید.

 

تمکن مالی: برای حصول ویزای استارتاپ کانادا، باید توانایی مالی کافی را اثبات کنید تا بتوانید هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی کسب و کار، هزینه سکونت و هزینه زندگی خود را در کانادا پرداخت کنید

 

سرمایه گذاری با خرید بیزینس فعال یا ثبت شرکت جدید

 

خرید شرکت یکی از روش‌های ممکن برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا است. اما باید توجه داشت که خرید شرکت به تنهایی منجر به دریافت اقامت دائم یا PR در کانادا نمی‌شود. افرادی که شرکت در کانادا را ثبت می‌کنند، باید در مدت زمان مشخصی به سوددهی برسند تا دولت کانادا با اخذ اقامت دائم آنها موافقت کند.


روش دیگری که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم در کانادا شود، خرید بیزینس یا ثبت شرکت است.

 افراد مدیران یا مالکان کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این روش، بیزینس فعالی را در کانادا خریداری و توسعه داده و یا با ثبت شرکت، بیزینس جدیدی را در این کشور راه اندازی کنند. برای این کار، متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای Owner Operator ، ویزای C11 کانادا یا سرمایه‌گذاری از طریق انتقال درون شرکتی ICT، ویزای کار موقت بگیرند و پس از طی مراحلی و برآورده کردن الزامات برنامه، برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کانادا اقدام کنند.


مهاجرت از طریق خرید امتیاز فرانچایز

 

با خرید فرانچایز نیز می‌توان به صورت جذابی کسب و کار راه‌اندازی کرد. فرانچایز به معنای گرفتن مجوز راه‌اندازی و استفاده از برند و مارک تجاری شخصی است. خرید و سرمایه‌گذاری در فرانچایز روشی ساده‌تر نسبت به راه‌اندازی کسب و کار از صفر است.

 

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

 

 

امتیاز فرانچایز

 

در این روش، شخص می‌تواند از برند موجود، مجوز راه‌اندازی و دانش مرتبط با سیستم کسب و کار استفاده کند. همچنین، فرانچایز‌دهنده باید حقوق اولیه و درصدی از فروش ناخالص را دریافت کند. برای اخذ اقامت از طریق خرید فرانچایز در کانادا، متقاضیان باید از برنامه‌های مهاجرتی مانند کارآفرینی یا برنامه‌های استانی استفاده کنند.


در نهایت، مراحل خرید حق امتیاز در کانادا عبارتند از: تحلیل مهارت‌ها، علایق و قابلیت‌های خود، بررسی چندین فرانچایز، مشورت با صاحبان کار و توجه به عواملی مانند مالی، قانونی و مهاجرتی.

قبل از هر اقدامی، توصیه می‌شود با یک وکیل مهاجرتی ماهر و مشاوران کسب و کار متخصص در زمینه مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کانادا مشورت کنید. مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا ممکن است پیچیدگی‌ها و الزاماتی داشته باشد که نیاز به راهنمایی حرفه‌ای دارد.

 

مقایسه ثبت شرکت و کارآفرینی


مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی دو مسئله مجزا هستند. برای ثبت شرکت در کانادا، شما نیاز به دریافت مجوز تجارت دارید که توسط دولت فدرال کانادا صادر می‌شود. قوانین تجارت و بیزینس در کانادا به گونه‌ای است که از تاسیس شرکت‌ها و کسب و کارهای جدید حمایت می‌کند. به همین دلیل، کانادا مقصد مناسبی برای سرمایه‌گذاری و تاسیس شرکت است.

حداقل شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس فعال شامل موارد زیر است:

    •  

مهارت زبانی: باید توانایی زبانی خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره CLB 4 یا معادل آن اثبات کنید.

 

تمکن مالی: باید توانایی مالی خود را ثابت کنید تا بتوانید هزینه‌های یک بیزینس فعال را پرداخت کنید و همچنین هزینه‌های زندگی و سکونت در کانادا را تامین کنید.

 

بیزینس پلن: باید یک بیزینس پلن حرفه‌ای و جامع ارائه دهید که شرایط تاسیس و عملکرد شرکت را توضیح دهد.

 

مفید بودن برای کانادا: باید دولت کانادا را متقاعد کنید که شرکت شما در بلندمدت برای اقتصاد کانادا مفید خواهد بود و سودآوری خوبی خواهد داشت.

 

شرایط استانی: باید شرایط مربوط به استانی که در آن قصد ثبت شرکت را دارید برآورد کنید. این شرایط ممکن است در هر استان متفاوت باشند.

 

مدرک تحصیلی: باید دارای مدرک تحصیلی مناسب باشید.

 

تعهد قانونی: باید تعهد دهید که در طول مدت تقریبی ۳ سال، به تعهدات قانونی مربوط به شرکت پایبند خواهید بود.

 

سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا می‌تواند جذابیت بالایی برای مهاجران خارجی داشته باشد. بازار ملک در کانادا در حال رشد است و این سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از پرسودترین سرمایه‌گذاری‌ها شناخته می‌شود. با خرید ملک در کانادا، می‌توانید لذت مناظر طبیعی زیبا و سبک زندگی آمریکایی را تجربه کنید. همچنین، ثبات سیاسی کانادا جذابیت بیشتری به این کشور می‌بخشد.


مهم است به یاد داشته باشید که خرید ملک در کانادا به تنهایی منجر به اخذ اقامت سرمایه‌گذار نمی‌شود. اما با توجه به اینکه بازار ملک هنوز جوان است، این سرمایه‌گذاری می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد.
برای افرادی که قصد اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا و کسب تابعیت و پاسپورت را دارند، بهتر است از طریق کارآفرینی و ایجاد کسب و کار نو به مهاجرت اقدام کنند. در این راستا، ایجاد اشتغال و ایجاد یک کسب و کار جدید می‌تواند موثر باشد.

 

مالیات در فروش ملک
لازم به ذکر است که در زمان فروش ملک، افراد خارجی که جز ساکنین کانادا محسوب نمی‌شوند، باید 25 درصد از سود فروش را به عنوان مالیات پرداخت کنند. همچنین، برای خرید ملک، 65 درصد تامین مالی باید موجود باشد که 35 درصد آن به عنوان پیش پرداخت قابل دسترس باشد. مدت زمان خرید ملک و انتقال آن معمولاً بین 60 تا 90 روز طول می‌کشد.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

 

بهترین روش سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت دائم در کانادا


متقاضیان مهاجرت به کانادا که علاوه بر سرمایه‌گذاری، قصد دریافت اقامت دائم در این کشور را دارند، دارای چندین گزینه مهاجرت تجاری هستند. این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

 

برنامه سرمایه‌گذار مهاجر کبک (QIIP): این برنامه به سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان کبک را دارند، امکان دریافت اقامت دائم می‌دهد.

 

برنامه کارآفرین کبک: این برنامه برای افرادی است که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار در استان کبک را دارند و البته باید شرایط مشخصی را به‌عنوان کارآفرین در این استان داشته باشند.

 

برنامه خوداشتغالی کبک: این برنامه برای افرادی است که قصد راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار خود را در استان کبک دارند و توانایی مالی و تجربه مربوطه را دارا باشند.

 

برنامه‌های کارآفرینی نامزدی استانی: هر استان کانادا برنامه‌های کارآفرینی خود را دارد که به افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در آن استان را دارند، امکان دریافت اقامت دائم می‌دهد.

 

برنامه ویزای استارت‌آپ فدرال: این برنامه برای افرادی است که قصد راه‌اندازی یک استارت‌آپ نوآورانه و پیشرفته در کانادا را دارند و توانایی مالی و تجربه مربوطه را دارند.



مبلغ لازم بمنظور سرمایه گذاری در کانادا


میزان مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا و دریافت اقامت دائم، بسته به برنامه سرمایه‌گذاری انتخابی متفاوت است.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک، حداقل سرمایه‌گذاری 200,000 دلار کانادا را نیاز دارند.

برای درخواست شهروندی، سرمایه‌گذار باید حداقل 1,200,000 دلار کانادا را به مدت پنج سال بدون بهره سرمایه‌گذاری کند.

برای دریافت اقامت دائم به عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذار خارجی، میزان سرمایه‌گذاری بین 250,000 تا 350,000 دلار کانادا متغیر است.

در استان منیتوبا، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری 150,000 دلار کانادا در داخل شهر وینیپگ و 250,000 دلار کانادا در سایر مناطق است.

در استان بریتیش کلمبیا، سرمایه‌گذاری در ونکوور به طور تقریبی غیرممکن است و در سایر مناطق با جمعیت کم، حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری 200,000 دلار کانادا است.

در استان انتاریو، برای منطقه تورنتو بزرگ (GTA) میزان سرمایه‌گذاری حداقل 800,000 دلار کانادا و برای مناطق خارج از تورنتو حداقل 400,000 دلار کانادا است.

لطفا توجه داشته باشید که هر برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا شرایط و مقررات خاص خود را دارد و ممکن است تغییراتی در مبالغ و شرایط مورد نیاز به وجود آید. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است با مشاوران مهاجرتی متخصص استانبول سرویس تماس بگیرید.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا


 

اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری


شما می‌توانید اقامت دائم کانادا را از طریق ثبت شرکت بدست آورید. برای این منظور، باید یک بیزنس پلن حرفه‌ای ارائه کنید که نشان دهد کسب و کار شما به نفع اقتصاد کانادا است و دولت را متقاعد کند که به شما مجوز ورود و ثبت شرکت بدهد.

از طریق ویزای کارافرینی، شما می‌توانید اقامت دائم در کانادا را بدست آورید. برای این منظور، می‌توانید با خرید یا راه‌اندازی یک کسب و کار، از طریق ورک پرمیت یا مجوز کاری، اقامت دائم را دریافت کنید.


برنامه owner operator یکی از برنامه‌های محبوب در میان کارافرینان است که توسط دولت فدرال ارائه می‌شود. این برنامه به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به دلیل فراهم نبودن سهمیه و شانس برابر برای انتخاب، اقدام به گرفتن اقامت دائم کانادا کنند.
از طریق ویزای استارتاپ، شما می‌توانید اقامت دائم در کانادا را بدست آورید. برای این منظور، باید در طی ۵ سال اخیر حداقل ۱۰۹۵ روز یا ۳ سال کامل در کانادا زندگی کرده و تعهدات مالیاتی خود را در سه سال مالیاتی گذشته ارائه کنید. همچنین، باید در آزمونی مربوط به مهارت زبانی و یک آزمون درباره ارزش‌ها و معیارهای کانادا شرکت کنید.



سخن آخر
دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا، فرصتی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی فراهم می‌کند تا در یکی از کشورهای پیشرو و پویا در جهان زندگی کنند و از مزایای محیط کسب و کار کانادا بهره‌مند شوند.

 

 با ارائه سرمایه مناسب و تطبیق طرح کسب و کار با نیازهای بازار، می‌توانید بخشی از جامعه کسب و کار کانادا شوید و به رشد و توسعه اقتصادی این کشور کمک کنید. همچنین، با دریافت اقامت دائم در کانادا امکان دسترسی به خدمات آموزشی، بهداشتی و اجتماعی بالاتری خواهید داشت. با دریافت اقامت دائم، شما می‌توانید به طور کامل در کشوری پیشرفته یک زندگی موفق و پایدار را تجربه کنید.



سوالات متداول

۱. چه مبلغی برای سرمایه‌گذاری در کانادا نیاز است؟
مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا وابسته به برنامه سرمایه‌گذاری مورد نظر است. برای برنامه سرمایه‌گذاری کانادا، میزان حداقل سرمایه‌گذاری قابل قبول ممکن است تغییر کند. به طور کلی، برنامه Invest in Canada با حداقل سرمایه‌گذاری ۲۵۰,۰۰۰ دلار کانادایی و برنامه Start-up Visa با حداقل سرمایه‌گذاری ۲۰۰,۰۰۰ دلار کانادایی مورد توجه قرار می‌گیرند.

۲. آیا برای سرمایه گذاری در کانادا تجربه کاری خاصی باید داشته باشم؟
برنامه سرمایه‌گذاری در کانادا تجربه کاری خاصی نیاز نیست. با این حال، برخی از برنامه‌ها ممکن است از تجربه کاری شما در حوزه مدیریتی یا کارآفرینی را در بررسی نهایی خود مدنظر قرار بدهند.

۳. آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مهم است؟
بله، آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است. شما باید مهارت‌های زبانی خود را اثبات کنید، مانند اخذ نمره مورد نیاز در آزمون‌های معرفی شده مانند IELTS یا TEF.

۴. آیا تمکن مالی برای سرمایه گذاری در کانادا لازم است؟
بله، برای شرکت در برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، باید توانایی مالی مناسبی داشته باشید تا بتوانید سرمایه مورد نیاز و هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید. ارائه مدارک و اطلاعات مالی به منظور اثبات این قابلیت الزامی است.

۵. چه مدت زمانی طول می‌کشد تا اقامت دائم دریافت کنیم؟
مدت زمان دریافت اقامت دائم می‌تواند متفاوت باشد. از زمان ارسال درخواست تا دریافت اقامت دائم، ممکن است چندین مرحله و مدت زمانی از چند ماه تا چند سال طول بکشد.

 مهلت ها و زمانها ممکن است توسط مقامات مهاجرتی کانادا تغییر کنند و همچنین مسیرها و شرایط مهاجرتی ممکن است بسته به برنامه سرمایه گذاری مورد نظر شما متفاوت باشد. بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز، مراجعه به منابع رسمی مهاجرتی کانادا و یا مشاوره با وکیل مهاجرتی متخصص است.
 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها