منطقه شیله

درباره ی منطقه شیله

شیله (Şile)، در امتداد دریای سیاه در بخش آسیایی از استانبول در حدود 65 کیلومتری از شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. در اصل نام آن یک نام یونانی است، ولی در ترکیه به معنای یک گل می باشد. دهکده ساحلی شیله که این روزها گردشگران زیادی را جذب کرده حرف زیادی برای گفتن در مقابل گردشگران خود دارد. این منطقه که در قسمت شمالی شهر زیبای استانبول قرار دارد، سواحل زیبایی دارد که در آن نقاطی برای شنا تعیین شده و باید در این مناطق به آب تنی پرداخت زیرا از این مناطق محافظت می شود و بی خطر هستند. 

امکانات تفریحی منطقه‌ی شیله

منطقه‌ی شیله استانبول در شمالی‌ترین نقطه‌ی استانبول و مشرف به دریای سیاه  می باشد که در زیر به معرفی تعدادی از بخش‌ها و مراکز دیدنی و تاریخی آن پرداختیم:

  • سواحل شنی

منطقه‌ی شیله استانبول همواره با سواحل آن شناخته شده است، یک نمای بسیار زیبا از دریای سیاه باعث می شود هر بیننده‌ای بخواهد که به آنجا برود ولی با توجه به وجود رسوبان و صخره‌های دریایی خطرات بسیار زیادی را نیز دارد؛ در هنگام شنا در آنجا باید خیلی مراقبت کنید.

  • قلعه‌ی شیله

قلعه ژنوئوس که در قرن ۱۴ در یکی از جزیره‌های شیله بنا شده و در سال ۲۰۱۵ بازسازی گردیده است، امروزه افراد زیادی از آن بازدید میکنند.

  • آرامگاه مقدس “کوم بابا”

آرامگاه یک مسلمان مقدس که در بالای تپه‌ای در این منطقه‌ بنا شده است.

  • غار شیله

در کنار ساحل نزدیک این منطقه در روستای “کی زیل جاکوی” یک غار وجود دارد که بر اساس گفته‌ی مردم محلی، تصاویری از حوادث آناباسیس در زئوفون بر روی آن می‌باشد.

  • فانوس دریایی شیله

این فانوس دریایی که در شمالی‌ترین نقطه‌ی منطقه‌ی شیله استانبول واقع شده است، در سال ۱۸۵۹ در دوره‌ی عثمانی توسط مهندسان فرانسوی بنا شده است و هنوز استفاده می شود.

  • پارچه‌های شیله

هم چنین منطقه‌ی شیله استانبول به خاطر پارچه‌ها و لباس‌هایی از جنس آنها معروف شده است؛ پارچه‌هایی ظریف و پنبه‌ای که در ساحل شیله تولید می شود و در بیشتر مغازه‌های این منطقه فروخته می شود.

  • پلاژهای ساحلی

این منطقه‌ دارای پلاژهای ساحلی بسیار زیبایی می باشد که اگر حمام گرفتن در آفتاب را دوست دارید، می‌توانید از آنها استفاده نمایید. این پلاژها برای شب هم دارای برنامه‌های تفریحی متعددی می باشند.

  • بازدید از منطقه‌ی شیلهدر طول آخر هفته‌ها، مخصوصاً یک آخر هفته‌ی گرم تابستانی، این منطقه‌ی دیدنی از مسافران روزانه که برای پیک نیک، بازی فوتبال و یا استفاده از ساحل آرام و دلپذیر آن می‌آیندف پر می شود. از آنجا که این منطقه دارای سواحل و جنگل‌های بکر و دست نخورده می باشد به همه‌ی دوستان پیشنهاد می‌ گردد که اگر به ترکیه سفر کرده‌اید، حتماً به اینجای دیدنی بیایید.در منطقه‌ی شیله استانبول هتل‌ها و مسافرخانه‌های بسیار زیادی وجود دارد، که اگر شما تمایل دارید بیش از یک روز را در این منطقه بمانید، می‌توانید در آنها اقامت نمایید.

 

دسترسی به دهکده شیله

ساحل شنی شیله، ساحل دریای سیاه می باشد که در شمال شهر استانبول و در منطقه آسیایی شهر دو قاره‌ای استانبول است. برای رسیدن به این ساحل اگر وسیله نقلیه شخصی به همراه نیاوردید جای نگرانی ندارد، مسیری که به راحتی خود را به شیله برسانید در ادامه ی متن گفته می شود. شما می‌توانید سوار مترو میدان تکسیم شده و به سمت ایستگاه لونت حرکت نمایید و در این ایستگاه از مترو پیاده شوید و با اتوبوس خط ST522 به مسیرتان ادامه داده، در ایستگاه حضور محلسی Huzur Mahallesi  خط اتوبوستان را عوض نمایید و سپس سوار خط T139 شده و در نهایت در ایستگاه اوزکودار جادسی که نزدیک ساحل شیله است پیاده شده و از تعطیلات لذت ببرید.

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها