همه چیز درباره جزایر پرنس استانبول

امروزه جزایر پرنس یا Kızıl Adalar‎، (مجموعه‌ای از 9 جزیره کوچک در دل دریای مرمره در ترکیه) جزو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این جزایر نه تنها طبیعت زیبا و آب و هوای روح‌نوازی دارند، بلکه در فاصله نسبتاً کمی از شهر استانبول هم قرار گرفته‌اند و همین آیتم‌ها باعث شده جذابیت بسیار خاصی برای توریست‌ها و ساکنان استانبول داشته باشند. در مقاله از بلاگ استانبول سرویس سفر کوتاهی به جزایر پرنس ترکیه خواهیم داشت؛ لازم به ذکر است، تیم ما به کسانی که به دنبال خرید ملک در استانبول هستند به صورت رایگان مشاوره می دهد.

معرفی جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس که معمولاً توسط گردشگران و ساکنان استانبول به عنوان مقصدی برای تفریح و آرامش انتخاب می‌شوند، در حقیقت مجموعه‌ای از جزایر زیبا و آرام در قلب دریای مرمره هستند که به ترتیب از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین شامل 9 مورد زیر است:

  1. بویوک‌آدا (Buyukada)؛
  2. بورگاز‌آدا (Burgazada)؛
  3. کینالی‌آدا (Kinaliada)؛
  4. هیبلی آدا (Heybeliada)؛
  5. سیمون‌آدا (Sedef Adası)؛
  6. سیلیوان‌آدا (Sivriada)؛
  7. یاسی‌آدا (Yassıada)؛
  8. کاشیک‌آدا (Sakız Adası)؛
  9. تافا (Tavşan Adası)؛

این جزایر با طبیعتی فراموش‌نشدنی و فضایی آرام و دلنشین، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کنند؛ مخصوصاً برای کسانی که از زندگی در شهرهای بزرگ و پرازدحام به ستوه آمده‌اند و به دنبال مکانی دنج برای آرامش گرفتن و تجدید قوا هستند، رفتن به جزایر پرنس استانبول یک تسکین فوق‌العاده تضمینی است.

ناگفته نماند جزیره پرنس ترکیه علاوه بر زیبایی طبیعی خیره کننده، امکانات و خدمات متنوعی را برای گردشگران ارائه می‌دهد و همه این آیتم‌های فوق‌العاده در کنار هم باعث می‌شوند که سفر به جزایر پرنس ترکیه به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل شود. همچنین، جزایر پرنس تاریخچه و فرهنگی غنی دارد که باعث می‌شود در سفر به این منطقه علاوه بر لذت بردن از طبیعت، فرصتی عالی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی داشته باشید.

تاریخچه جزایر پرنس ترکیه

تاریخ جزایر پرنس بسیار مفصل است و در گذر زمان، حکومت‌های مختلفی بر آن حکمرانی کرده‌اند. این جزایر در دوران باستان به عنوان مکانی برای تفریح و استراحت امپراتوران و اشراف بیزانسی استفاده می‌شد، اما در دوره عثمانی از آن برای تبعید و زندانی کردن برخی از شخصیت‌های تاریخی (شاهزادگان، اشراف و همین طور مخالفان سیاسی) استفاده می‌کردند و اسم جزایر پرنس استانبول نیز از همین پیشینه سلطنتی آن گرفته شده است.

تردد در جزایر زیبای پرنس

از زیبایی‌ها و جاذبه‌های توریستی جزایر پرنس استانبول که بگذریم موضوع دیگری که در این مکان بهشتی باعث شگفت‌زدگیتان می‌شود، نبود خودروها است! بله برای ماهایی که در زندگی روزمره‌مان به شنیدن صدای بوق و همهمه ترافیک عادت کرده‌ایم، حتی تصورش هم سخت به نظر می‌رسد که مکانی بدون شلوغی و ازدحام اتومبیل‌ها وجود داشته باشد! اما این همان چیزی است که جزایر پرنس را از هر مکان گردشگری دیگری در دنیا متمایز می‌کند، اینجا جایی است که آرامش و سکوت را به وضوح تجربه می‌کنید و از آن لذت می‌برید!

بگذارید این طور بگوییم برای حفظ زیبایی و طبیعت این جزیره، فقط وسایل نقلیه خدماتی مانند آمبولانس، ماشین آتش نشانی و پلیس اجازه ورود به آن را دارند. حمل و نقل در جزایر پرنس استانبول از طریق پیاده‌روی، اسب و کالسکه و وسایل نقلیه خدماتی انجام می‌شود. این را هم بدانید که در این جزایر زیبا هیچ فرودگاهی وجود ندارد و تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق است. با این تفاسیر اگر از شلوغی‌های زندگی مدرن و شهری خسته و کلافه شده‌اید و به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت در استانبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جزایر پرنس سر بزنید.

معرفی مکان­های اقامتی و دیدنی در جزایر پرنس

همانطور که گفته شد جزایر پرنس استانبول به شدت توجه گردشگران را به خود جلب کرده‌اند و انواعی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید در این مکان خیره کننده پیدا کنید. در ادامه قصد داریم شما را با 3 تا از خاص‌ترین مکان‌های اقامتی و توریستی در جزایر پرنس آشنا کنیم یعنی رستوران Kiyi، هتل آدا پالاس و هتل اسپلندید پالاس.

1. رستوران Kiyi

این رستوران معروف در بزرگ‌ترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس یعنی بویوک آدا، واقع شده است. طراحی داخلی و نورپردازی بسیار شگفت‌انگیز آن در کنار تابلوهای نقاشی زیبا و قدیمی‌اش دست به دست هم داده‌اند تا توجه هر بازدیدکننده‌ای را جلب کند؛ از این‌ها گذشته در رستوران Kiyi می‌توانید بهترین و لذیذترین غذاهای دریایی را میل کنید و از طعم دلپذیرشان نهایت لذت را ببرید.

2.هتل آدا پالاس

این هتل یکی از زیباترین ساختمان‌های قدیمی در جزیره بویوک آدا محسوب می‌شود که به دلیل معماری ویکتوریایی فوق‌العاده چشمگیرش حسابی مشهور است. به علاوه اینکه اتاق‌های شیک، تزئینات داخلی زیبا، خدمات ممتاز آن تجربه‌ای لوکس و فرصت استراحتی لذت بخش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

3.هتل اسپلندید پالاس

هتل اسپلندید پالاس از دیگر اماکن زیبای جزایر پرنس است که در عین قدیمی بودن محبوبیت فوق‌العاده بالایی دارد و یکی از پرطرفدارترین هتل‌های این منطقه توریستی محسوب می‌شود؛ چراکه از یک سو معماری آن بسیار شگفت‌انگیز است و از سوی دیگر با داشتن دکوراسیون داخلی جذاب مسافران را کاملاً شگفت‌زده می‌کند.

جزایر قابل دسترس در جزایر پرنس

همان‌طور که گفته شد جزایر پرنس استانبول مجموعه‌ای از 9 جزیره بزرگ و کوچک است که تنها 4 تای آن‌ها قابل دسترسی هستند؛ یعنی جزیره بیوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا. در ادامه توضیحات بیشتری درباره این جزایر قابل دسترس می‌دهیم تا اگر سودای سفر به جزایر پرنس استانبول را در سر دارید، با اطلاعات کامل راهی این سفر رویایی شوید.

1. جزیره بیوک آدا

قبل‌تر گفتیم که این جزیره، بزرگ‌ترین جزیره از 9 تا جزیره پرنس استانبول است. با گشت و گذار در اسکله تاریخی و فضای طبیعی آن، می‌توانید از آرامش و زیبایی محض لذت ببرد. همچنین مکان‌های دیدنی‌ فوق‌العاده جالبی همچون خانه معروف رشاد نوری گونتکین و کلیسا حاجیا یورگی به عنوان جاذبه‌های اصلی جزیره بیوک آدا انتظارتان را می‌کشد.

2. جزیره هیبلی آدا

این جزیره کوچک‌تر از بقیه جزیره‌های پرنس است و طبیعت بکر و بی همتایی دارد که جان می‌دهد برای دوچرخه سواری و گردش؛ همچنین می‌توانید از کلیسای دیدنی جزیره هیبلی آدا و باغ‌های خیره کننده آن بازدید کنید و تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی از سفر به این منطقه برای خود رقم بزنید.

3. جزیره بورگاز آدا

این جزیره نه تنها به دلیل تنوع رستوران‌ها و کافه‌هایش حسابی معروف است؛ بلکه با داشتن موزه، کلیسا و تپه باراک که می‌توانید از روی آن چشم‌اندازی دل‌انگیز به جزیره داشته باشید، به خوبی توانسته توجه گردشگران را جلب کند.

4. جزیره کینالی آدا

جزیره کینالی آدا که به معنای "زمین قرمز رنگ" است سواحل زیبا و خانه‌های دنجی دارد و آرامش زیادی را به توریست‌ها هدیه می‌کند؛ به طور کلی از ساحل آیازما گرفته تا رستوران‌های معروف این جزیره در میان گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ مخصوصاً که کلیه بازدیدکنندگان از این جزیره می‌توانند با سوار شدن بر کشتی‌های مسافربری به آن دسترسی پیدا کنند که همین موضوع خود باعث هرچه بیشتر شدن جذابیت جزیره کینالی آدا شده است.

سخن آخر

وقتی سفرتان به جزایر پرنس استانبول به پایان می‌رسد و راهی شهر و دیار خود می‌شوید، خاطراتی دلنشین و ‌فراموش نشدنی در قلب و ذهنتان باقی می‌ماند. آرامش و زیبایی این جزایر، به حدی قابل توجه است که قول می‌دهیم هیچگاه سفر خود به این قسمت از ترکیه را از یاد نبرید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم با خودروی شخصی به جزایر پرنس بروم؟

خیر، در جزایر پرنس استانبول، استفاده از خودروهای شخصی ممنوع است. تنها وسایل نقلیه موتوری مجاز برای استفاده در جزیره، وسایل نقلیه خدماتی مانند آمبولانس، ماشین آتش نشانی، و ماشین پلیس هستند؛ اما می‌توانید از دوچرخه یا کالسکه برای نقل و انتقال در جزیره استفاده کنید.

آیا در جزایر پرنس امکان رزرو هتل و اقامت وجود دارد؟

بله، در جزایر پرنس امکان رزرو هتل و اقامت وجود دارد. این جزایر دارای هتل‌ها و مهمانسراهای مختلفی هستند که امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی ارائه می‌دهند و می‌توانید برای اقامت خود در هر یک از آن‌ها اتاق رزرو کنید.

چه مکان‌های دیدنی در جزایر پرنس وجود دارد؟

جزایر پرنس استانبول مکان‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای دارند که شامل رستوران‌های محلی، کلیساها، موزه‌ها، ساحل‌های زیبا و معماری باستانی است. همچنین در این جزایر امکانات مختلفی مانند تفریحات دریایی، پیاده‌روی در طبیعت، و بازدید از مکان‌های تاریخی وجود دارد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها