دانشگاه فنی کارادنیز (KTU)

 چهارمین دانشگاه قدیمی ترکیه و اولین دانشگاه این کشور که خارج از استانبول و آنکارا ساخته شده، دانشگاه فنی کارادنیز ( Karadeniz Teknik Üniversitesi) است که به اختصار (KTU) نامیده می‌شود. این دانشگاه که در 20 می 1955 تاسیس شده جزو معتبرترین و بزرگترین دانشگاه‌های فنی ترکیه به حساب می‌آید. دانشگاه کارادنیز در شهر ترابزون واقع شده و در زمینه آموزش، تحقیقات و خدمت به جامعه تاریخچه‌ بسیار طولانی و موفقی دارد. ناگفته نماند دانشگاه فنی کارادنیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه با بیش از 100 سال سابقه فعالیت از انواع امکانات مدرن آموزشی، تحقیقاتی و خدماتی برخوردار است.

  معرفی کامل دانشگاه فنی کارادنیز(KTU)

دانشگاه فنی کارادانیز، دانشکده‌ها و واحدهای تحقیقاتی متنوعی دارد که هر یک از آن‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و هنر فعالیت می‌کنند؛ بد نیست بدانید دانشکده‌های این دانشگاه معروف و برجسته شامل موارد زیر است:

  • دانشکده معماری؛

  • دانشکده دندانپزشکی؛

  • دانشکده اقتصاد و علوم اداری؛

  • دانشکده مهندسی؛

  • دانشکده جنگلداری؛

  • دانشکده علوم دریایی؛

  • دانشکده پزشکی؛

  • دانشکده علوم بهداشتی؛

  • دانشکده علوم؛

  • دانشکده ادبیات؛

  • دانشکده فنی؛

این دانشگاه ترابزون همچنین برنامه‌های تحصیلی متنوعی و با کیفیت، امکانات و تسهیلات قابل‌توجهی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد و همین موضوع باعث شده به عنوان یک مرکز برجسته آموزشی و پژوهشی در ترکیه شناخته شود؛ از جمله امکانات و تسهیلات دانشگاه فنی کارادنیز (KTU)می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
زمین ورزشی، بانک، سالن بدنسازی، استخر روباز و سرپوشیده، سالن تئاتر و همچنین آمفی تئاترش، خوابگاه‌ها، رستوران مجهز، کتابخانه بزرگ، دفتر پست و غیره.
اکنون که صحبت از خوابگاه‌های دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه شد، خوب است بدانید خوابگاه‌های این دانشگاه دارای اتاق‌های 2 یا 4 نفره برای دختران و پسران هستند. هزینه این خوابگاه‌های دانشگاهی به طور قابل توجهی کمتر از خوابگاه‌های خارج از دانشگاه است؛ البته همواره با پرداخت هزینه‌ای بیشتر می‌توانید از خوابگاه‌های آپارتمانی با اتاق‌های خصوصی این دانشگاه نیز استفاده کنید. 

رنکینگ دانشگاه فنی کارادنیز

دانشگاه دولتی کارادنیز که در آن به زبان‌های ترکی و انگلیسی تدریس می‌شود، رتبه 26 را در میان برترین دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه و رتبه 280 را بین بهترین دانشگاه‌های آسیایی دارد. علاوه بر این، دانشگاه کارادنیزدر بین دانشگاه‌های برتر دنیا، رتبه 1328 و در میان برترین دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای جهان، رتبه 545 را بدست آورده است.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش دانشجو

کلیه دانشجویان ملی و بین‌المللی برای تحصیل در Karadeniz University باید در آزمون‌های ورودی تخصصی این دانشگاه شرکت کنند. گفتنی است آزمون "یوس" و "اس آی تی" به عنوان آزمون اصلی ورودی دانشگاه فنی کارادنیز محسوب می‌شود. علاوه بر این، متقاضیان تحصیل در دانشگاه کارادنیز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به ارائه مدارک زیر نیاز دارند:

  • مدرک زبان معتبر؛ 

  • توصیه نامه ؛

  • انگیزه نامه؛

  • گواهی اثبات تمکن مالی؛ 

  • حداقل نمره 40 در آزمون یوس؛ 

  • ریزنمرات و همچنین رزومه کامل تحصیلی به زبان انگلیسی یا ترکی؛ 

  • شرکت در آزمون ترکی استانبولی تومر یا TYS ؛

  • ارائه ویزای تحصیلی به دانشگاه (پس از دریافت پذیرش) ؛

  • دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی ؛ 

  • قبولی قطعی در یکی از آزمون‌های ورودی؛ 

با ارائه مدارک نامبرده شده فرصتی عالی برای تحصیل در برجسته‌ترین دانشگاه ترکیه، دانشگاه کارادنیز نصیبتان خواهد شد که بدون شک مزایای قابل توجهی را برایتان به همراه دارد.

5 مزیت تحصیل در دانشگاه فنی کارادنیز

همان‌طور که گفته شد دانشگاه کارادنیز تکنیک به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر ترکیه شناخته می‌شود. آنچه باعث شده این دانشگاه چنین شهرت و محبوبیت قابل توجهی داشته باشد، وجود 5 مزیت و ویژگی‌ قابل توجه زیر است:

1. برنامه‌های تحصیلی متنوع

اولین مزیت تحصیل در دانشگاه کارادنیز این است که برنامه‌های تحصیلی متنوعی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این برنامه‌های تحصیلی رشته‌های مختلفی را شامل می‌شود که از جمله آن می‌توان به علوم کامپیوتر مهندسی، علوم پایه ، هنر و علوم انسانی اشاره کرد.

2. داشتن واحدهای تحقیقاتی مختلف

ویژگی مهم دیگری که کارادنیز را از دیگر دانشگاه‌های ترکیه متمایز می‌کند، وجود واحد‌های تحقیقاتی مختلف و متعدد است. در واقع این دانشگاه فنی با تمرکز بر تحقیقات و فعالیت در زمینه‌های مختلف توانسته به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در ترکیه تبدیل شود.

3. ارتباطات گسترده بین‌المللی

دانشگاه فنی کارادنیز با داشتن شبکه‌ای گسترده از همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی با دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی در سراسر دنیا، این فرصت را به دانشجویان خود می‌دهد که امکان کسب تجربه در سطح بین‌المللی را داشته باشند.

4. امکانات و تسهیلات

دانشگاه فنی کارادنیز ترکیه از امکانات و تسهیلات مدرن آموزشی، خدماتی و تحقیقاتی برخوردار است و ارائه یک چنین امکاناتی به دانشجویان بدون شک جزو مزایای عالی این دانشگاه محسوب می‌شود.

5. فضای دوستانه و زیبا

اگر خاطرتان باشد گفتیم که دانشگاه کارادنیز در شهر ترابزون واقع شده و به همین دلیل مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد. از این‌ها گذشته فضای این دانشگاه کاملاً آرام و دوستانه است و آرامش موردنیاز برای دانشجویان به بهترین نحو ممکن تامین می‌شود.

سخن آخر 

همانطور که گفته شد دانشگاه کارادنیز یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه است که در شهر ترابزون قرار دارد. عمده شهرت این دانشگاه به پیشرو بودنش در زمینه آموزش، پژوهش و خدمات مربوط می‌شود. از همین رو همواره تقاضای زیادی برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارد و اغلب دانشجویان بین‌المللی در صدد اخذ پذیرش از کارادنیز هستند.

سوالات متداول

کارادنیز کجای ترکیه است؟
دانشگاه کارادنیز یک دانشگاه بین‌المللی است که در ترابزون یکی از شهرهای شمال شرقی ترکیه قرار دارد.

دانشگاه کارادنیز چند دانشکده دارد؟
کارادنیز بیش از 150 دانشکده دارد که در زمینه‌های مختلفی از قبیل هنر، علوم انسانی، مهندسی، اقتصاد، پزشکی، علوم پایه و غیره فعالیت می‌کنند. 

دانشگاه کارادنیز چه امکاناتی به دانشجویان ارائه می‌دهد؟
کتابخانه‌های بزرگ، واحدهای ورزشی، آزمایشگاه‌های مجهز، خدمات سلامتی، خدمات مشاوره و پشتیبانی

آیا امکان دریافت بورس و کمک هزینه‌های تحصیلی از دانشگاه فنی کارادنیز وجود دارد؟
بله، این دانشگاه برنامه‌های بورس و کمک‌های مالی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرا می‌دهد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها