منطقه بایرام پاشا

اغلب اهالی منطقه بایرام پاشا این محله را به عنوان یکی از محله‌های قدیمی و اسرارآمیز استانبول می‌شناسند. این محله آنچنان دلفریب است که حتی لقب "قلب تپنده استانبول" را نیز به آن داده‌اند، محله‌ای فوق‌العاده آرام که زندگی به زیباترین شکل ممکن در آن جریان دارد. به همین دلیل هم به اکثر کسانی که قصد شروع یک زندگی جدید در استانبول را دارند، پیشنهاد می‌شود که برای خرید ملک، بایرام پاشا را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در نظر بگیرند.

منطقه بایرام پاشا

اگرچه منطقه بایرام پاشا جزو محله‌های لوکس استانبول محسوب نمی‌شود اما دسترسی سریع به مناطق مختلف شهر، مقرون به صرفه بودن قیمت‌ها، ، وجود امکانات رفاهی مختلف از جمله مراکز خرید، بیمارستان‌ها و غیره باعث شده که این محله برای زندگی و فعالیت‌های روزمره بسیار محبوب و پرطرفدار باشد؛ به طوری که به جرئت می‌توان آن را بهترین منطقه استانبول دانست.
به ویژه که این منطقه دسترسی سریع و آسانی به حمل و نقل عمومی دارد چرا که اتوبان  E5 از پایین آن می‌گذرد؛ علاوه بر این خط متروی ینی کاپی- آتاتورک هاوالیمانی در این منطقه چندین ایستگاه آن هم در مکان‌های مختلف دارد و در آخر اینکه خطوط اتوبوسرانی هم از منطقه بایرام پاشا عبور می‌کند. با وجود چنین امکاناتی بدون شک اهالی این منطقه و حتی افراد غیر بومی و توریست‌ها که گذرشان به بایرام پاشا می‌افتد، رفت و آمد بسیار آسانی دارند و در نتیجه این منطقه برایشان به یکی از مناطق محبوب استانبول تبدیل شده است.

 

محله های منطقه:

  • محله ی آلتین تپه
  • محله مرات پاشا
  • محله جواد پاشا
  • محله عصمت پاشا
  • محله اورتا
  • محله ترازیدره
  • محل کارتال تپه
  • محله وطن
  • محله کوجا تپه
  • محله ینی دوغان
  • محله یلدریم

تاریخچه ی منطقه:

تا سال 1936، بایرام پاشا بخشی از منطقه فاتح به حساب می آمد ولی پس از آن بین سال‌های 1936 و 1990 بخشی از ناحیه ایوپ بود.
تا سال 1970، این منطقه Sağmalcılar نام داشت، بعد از شیوع گسترده وبا، بدلیل آلودگی منابع آب ساخته شده توسط عثمانی توسط ساختمان ها و کارخانه های که جدید تاسیس شده بود، این منطقه قرنطینه شد. به دنبال این واقعه، نام ساغمالجیلار مترادف با وبا گردید، بنابراین این منطقه به نام بایرام پاشا همنام وزیر بزرگ عثمانی در قرن هفدهم به بایرام پاشا تغییر داده شد. امروزه مقداری از سیستم آب عثمانی که معمار سنان طراحی کرده، باقی مانده است.

مزایای سکونت در منطقه بایرام پاشا

حالا که صحبت از محبوبیت منطقه بایرام پاشا شد ، بگذارید این را هم بگوییم که سکونت در این منطقه و به بیان دیگر خرید خانه در بایرام پاشا استانبول مزایای فوق‌العاده عالی زیر را به همراه دارد:

  • محله‌ای قشنگ با خانه و ساختمان‌های مدرن؛
  • وجود پروژه‌های مسکونی و صنعتی بسیار زیاد؛
  • نزدیکی مراکز خرید؛
  • در دسترس بودن وسایل حمل و نقل عمومی ؛
  • قرار گرفتن بزرگ‌ترین ترمینال اتوبوسرانی ترکیه در نزدیکی این محله؛
  • وجود بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها دراین منطقه؛
  • نزدیکی به مناطق مهم استانبول؛
  • فاصله بسیار کم تا فرودگاه بین‌المللی استانبول؛

وجود همین مزایا باعث شده که ما در استانبول سرویس همواره به متقاضیان خرید ملک در استانبول پیشنهاد کنیم که شانس خود را در منطقه بایرام پاشا امتحان کنند؛ البته ناگفته نماند که منطقه بایرام پاشا خود از یک سری محله‌ها تشکیل شده که شامل محله آلتین تپه، مرات پاشا، محله جواد پاشا، محله عصمت پاشا، محله اورتا، محله ترازیدر، محل کارتال تپه، محله وطن، محله کوجا تپه، محله ینی دوغان و محله یلدریم است. 
با این اوصاف اگر به دنبال مکانی زیبا با دسترسی عالی برای سکونت هستید کافی است به همکاران ما مراجعه کنید تا در پروسه خرید آپارتمان در بایرام پاشا استانبول به شما کمک کنند.
اماکن دیدنی و تفریحی در بایرام پاشا
درست است که بایرام پاشا را به عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین منطقه های استانبول برای زندگی معرفی کردیم اما این را هم بدانید که این منطقه جزو جاذبه‌های توریستی این شهر نیز محسوب می‌شود و در میان گردشگران طرفداران خاص خودش را دارد. آنچه بایرام پاشا را به یک مکان توریستی محبوب و جالب تبدیل کرده وجود 6 مکان دیدنی، تفریحی و تجاری زیر است:

1. مرکز خرید فروم استانبول

این مرکز خرید که در سال 2009 افتتاح شده یکی از پاساژهای محبوب برای ساکنین استانبول محسوب می‌شود. مرکز خریدی که 300 مغازه در آن وجود دارد و قسمت عمده محصولاتی که می‌فروشند لباس‌هایی از برندهای ترک و خارجی مشهور است.

2. مرکز خرید ایکیا

ایکیا نامی که تقریباً به گوش همه آشنا است، همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروفی که در زمینه مبلمان و انواع لوازم خانه و آشپزخانه فعالیت می‌کنند و در اکثر کشورهای دنیا از جمله منطقه بایرام پاشا استانبول هم نمایندگی دارند؛ مخصوصاً کسانی که به تازگی مهاجرت کرده‌اند، بسیاری از اقلام موردنیاز خود را می‌توانند از این فروشگاه تهیه کنند.

3. آکواریوم سی لایف

از دیگر جاذبه‌های فوق‌العاده دیدنی منطقه بایرام پاشا در استانبول، آکواریوم سی لایف است که بزرگ‌ترین تونل اقیانوسی اروپا در آن قرار دارد. وجود همین تونل باعث شده که آکواریوم سی لایف به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه و همچنین منطقه بایرام پاشا شناخته شود. 
مخصوصاً که هزاران موجود دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند و توریست‌‌ها این فرصت را دارند که در کنار کوسه‌ها شنا کنند، از لمس ستاره‌های دریایی لذت ببرند، به موجودات دریایی غذا بدهند و غیره. با این اوصاف بازدید از این آکواریوم کاری است که به هر توریستی توصیه می‌شود؛ مخصوصاً به کسانی که به تازگی در بایرام پاشا مستقر شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم به صورت آنلاین یا حضوری بلیط آکواریوم سی لایف را خریداری کرده و در اولین فرصت سری به این جاذبه گردشگری و توریستی پرآوازه بزنند.

4. صبری آکپینار

یکی از زیباترین پارک‌های استانبول یعنی صبری آکپینار نیز در منطقه بایرام پاشا قرار دارد و نام آن را از اسم "صبری آکپینار" بازیگر، نویسنده، تهیه کننده و کارگران مشهور ترکیه برداشته‌اند. این پارک در کنار زیبایی از امکانات بسیار زیادی هم برخوردار است؛ از زمین‌های بازی کودکان گرفته تا مسیرهای مخصوص برای پیاده‌روی، زمین‌های ورزشی و امکانات دیگری که باعث شده صبری آکپینار از دیگر پارک‌های استانبول بهتر و محبوب‌تر باشد. 
اگر می‌خواهید سری به این پارک زیبا بزنید خوب است بدانید که براحتی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. ناگفته نماند نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک صبری آکپینار، ایستگاه بایرام پاشا در خط M1 است و برای رفتن به این پارک همچنین می‌توانید روی اتوبوس و تراموا حساب کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها