1402/06/07
102

مزایای پاسپورت ترکیه

ترکیه به دلیل میراث طبیعی، ارزش‌های فرهنگی و بافت تاریخی خود، جزو کشورهایی است که روزانه هزاران نفر از سراسر جهان به دیدن آن می‌آیند. با توجه به مزایای پاسپورت ترکیه، اکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و امکان سفر بدون نیاز به ویزا، برای بسیاری از مردم جذاب است. به همین دلیل، ترکیه با ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در قبال اخذ شهروندی، جزو کشورهای محبوب برای دریافت پاسپورت است.


دلیل اهمیت اخذ پاسپورت ترکیه
اخذ پاسپورت ترکیه برای بسیاری از افراد با اهمیت است، چرا که در حال حاضر شرایط اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور خیلی آسان شده است. با خرید ملک یا سرمایه‌گذاری به مقدار مشخص، خارجی‌ها می‌توانند شهروندی ترکیه را بدست آورند. 
    امکان سفر به اغلب کشورها از ترکیه
با داشتن پاسپورت ترکیه، می‌توان به بیش از 100 کشور جهان سفر کرد و بدون نیاز به ویزا، به این کشورها وارد شد. همچنین با دریافت ویزای الکترونیکی می‌توان به 7 کشور دیگر هم سفر کرد. ترکیه کشوری توریستی است و با کشورهای دیگر ارتباطات خوبی دارد لذا اخذ پاسپورت ترکیه، به افراد این امکان را می‌دهد که به صورت آسان تر، به کشورهای دیگر سفر کنند.
 به طور خلاصه، پاسپورت ترکیه و اخذ شهروندی این کشور، باعث می‌شود که فرد بتواند با آسانی و بدون محدودیت به سفر در دنیا بپردازد.

 


مزایای پاسپورت ترکیه
    با تغییر قوانین جدید، اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه در 60 روز کاری امکان‌پذیر است.
    با داشتن پاسپورت ترکیه، می‌توانید به بیش از 100 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید. همچنین، می‌توانید به 26 کشور عضو شنگن با شرایط ورود آسان سفر کنید.
    پاسپورت ترکیه در جمع 30 پاسپورت اول جهان است.
    با این پاسپورت، شما می‌توانید در ترکیه تحصیلات خود را ادامه دهید.
    برای مدت اقامت خود در ترکیه، نیازی به مجوز اقامت نیست.
    با دریافت پاسپورت ترکیه شما همانند شهروندان ترکیه خواهید بود و مزایای بازنشستگی برای شما قابل استفاده است.
    شما می‌توانید در تمامی انتخابات‌ کشور ترکیه رای بدهید.
    با این پاسپورت، شما می‌توانید از تمام مزایای پزشکی ترکیه بهره‌مند شوید.
    پاسپورت ترکیه به شما اجازه می‌دهد که شهروند دو‌تابعیتی باشید.
    اعتبار پاسپورت کشور ترکیه 10 سال می باشد.
    با داشتن پاسپورت ترکیه، شما می‌توانید به راحتی حساب بانکی در بانک‌های بین المللی افتتاح کنید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.
    با داشتن پاسپورت ترکیه، شما می‌توانید با سایر کشورها تجارت کنید و به دور از تحریم با سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.
    با داشتن پاسپورت ترکیه، شما می‌توانید از تسهیلات بانکی با سود بسیار کم بهره‌مند شوید.
    با پاسپورت ترکیه، شما می‌توانید به صورت آسان‌تر اقلامی نظیر خودرو و سایر اجناس را با قیمت‌های مناسب جهانی خریداری کنید.
    با داشتن پاسپورت ترکیه، اخذ ویزا از کشورهایی مانند کانادا و آمریکا، برای شما آسانتر شده و این اجازه را به شما می‌دهد که به این کشورها سفر کنید.

 


انواع پاسپورت ترکیه
•    پاسپورت معمولی، به رنگ قرمز
 این نوع پاسپورت برای شهروندان عادی در دسترس است و خارجی‌ها نیز با اخذ شهروندی ترکیه می‌توانند آن را درافت کنند. با این پاسپورت، شما می‌توانید به بیش از 100 کشور جهان بدون نیاز به ویزا رفت و آمد کنید.

•    پاسپورت خدمت ترکیه، به رنگ خاکستری
 این نوع پاسپورت مختص ماموران دولتی، روزنامه‌نگاران و سایر حرفه‌ها و مقامات دولتی است. این پاسپورت برای سفرهای اداری و رسمی بین المللی استفاده می‌شود.

•    پاسپورت دیپلماتیک، به رنگ مشکی
 این نوع پاسپورت مختص دیپلمات‌ها و سفیران است و برای سفرهای رسمی و اداری بین‌المللی به کار می‌رود. این پاسپورت دارای امتیازات ویژه‌ای مانند عبور از کنترل پاسپورت در فرودگاه‌ها و دسترسی به سفارتخانه‌ها و قوانین خاص مربوط به آن است.

 



دریافت تابعیت دوگانه از مزایای پاسپورت ترکیه
داشتن تابعیت دوگانه در برخی کشورها ممنوع است، اما با پاسپورت ترکیه می‌توانید به عنوان یک شهروند دو‌تابعیتی در دو کشور همزمان، دسترسی به مزایای آن‌ها را داشته باشید. همچنین، اگر در کشوری زندگی می‌کنید که اجازه دوتابعیتی بودن نمی‌دهد، می‌توانید از طرح کارت Turquoise بهره‌مند شوید. این کارت همه مزایای حقوقی ترکیه را دارد، با این تفاوت که شما نمی‌توانید رای دهید یا برای انتخابات کاندید شوید. به این صورت، شما می‌توانید از تمام مزایای و حقوقی که در ترکیه برای شهروندان دارد بهره‌مند شوید.

 


مراحل دریافت پاسپورت ترکیه بصورت آسان از مزایای پاسپورت ترکیه
برای اخذ پاسپورت ترکیه، می‌توانید از راه‌های مختلف استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها، خرید ملک در ترکیه است. قبلا برای اخذ شهروندی ترکیه، باید ملکی به ارزش یک میلیون دلار آمریکا خریداری می‌کردید. با تصویب قانون جدید در سپتامبر 2018، این مبلغ به 250 هزار دلار آمریکا کاهش یافت و این امر اخذ پاسپورت ترکیه را کمی آسان‌تر کرد. البته به دلیل تغییرات در قوانین، این مبلغ در ماه آوریل سال 2022 به 400 هزار دلار آمریکا افزایش پیدا کرده است.
    اخذ پاسپورت ترکیه با افتتاح حساب بانکی از مزایای پاسپورت ترکیه
همچنین، شما می‌توانید با افتتاح حساب بانکی در ترکیه با مبلغ 500 هزار دلار آمریکا، نیز پاسپورت ترکیه را به دست آورید. با این روش، شما می‌توانید در 60 روز، پاسپورت ترکیه را اخذ کنید. به هر حال، با داشتن پاسپورت ترکیه، شما می‌توانید از تمام مزایای و حقوقی که برای شهروندان ترکیه تعریف شده است، بهره‌مند شوید.

 


سفر به کشورهای مختلف بدون ویزا از مزایای پاسپورت ترکیه
پاسپورت هر کشوری دارای اعتبار است و بسته به قدرت و مدت اعتبار آن، فرد می‌تواند به کشورهای مختلفی سفر کند. پاسپورت ترکیه در رده‌ی پرمصرف ترین پاسپورت‌ها جهان قرار دارد و قابلیت سفر به کشورهای مختلف را با خود به همراه دارد. 
در صورت دریافت اقامت دائم در ترکیه، بدون نیاز به ویزا، می‌توانید به کشورهای زیبا و متنوعی سفر کنید. در ادامه، برخی از کشورهای که می‌توانید با پاسپورت ترکیه به آنجا سفر کنید، ذکر شده است:

-قطر
- کره‌ی جنوبی
- مالزی
- تونس
- سنگاپور
- هنگ کنگ
- اردن
- اندونزی
- برزیل
- عراق
- آرژانتین
- برونئی دارالسلام
- مراکش
- بلاروس
- شیلی
- ژاپن
- بوسنی و هرزگوین
- کلمبیا
- گرجستان
- السالوادور
- اکوادور
- پاراگوئه
- صربستان
- قبرس شمالی
- آفریقای جنوبی
- تایلند
- اوکراین
- اروگوئه

 


سریعترین روش دریافت پاسپورت از جمله مزایای پاسپورت ترکیه
پاسپورت در مقایسه با پاسپورت ایران رده بالاتری دارد و از طریق اخذ آن، می‌توانید به بهترین کشورهای خاورمیانه و اروپایی براحتی مسافرت نمایید. 
یکی از روش‌های ساده برای دریافت این پاسپورت، افتتاح حساب بانکی در ترکیه است که برای این کار باید مبلغی در حدود ۵۰۰.۰۰۰ دلار در حساب خود داشته باشید. پس از انجام این کار، پاسپورت شما به سرعت صادر می‌شود و شما می‌توانید به صورت شهروند ترکیه، به کشورهای مختلف سفر کنید. 
همچنین یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند امکان رسیدن به پاسپورت ترکیه را برای شما راحت کند، خرید آپارتمان از استانبول یا هر شهر دیگر در ترکیه است.

 


سخن آخر
با به دست آوردن پاسپورت ترکیه، شما به لحاظ قانونی به یک شهروند ترکیه تبدیل می‌شوید و از مزایای جذابی همچون دسترسی به خدمات بهداشتی و آموزشی، حق بیمه‌ی اجتماعی و حقوق کارگری در این کشور بهره‌مند می‌شوید. 
همچنین با پاسپورت ترکیه، به راحتی می‌توانید به سایر کشورهای دنیا سفر کنید و از فرصت‌های تجاری و شغلی در این کشورها بهره‌مند شوید. بنابراین، دریافت پاسپورت ترکیه نه تنها به شما امکان سفر به کشورهای مختلف جهان را می‌دهد، بلکه مزایای قابل توجهی در زندگی روزمره شما را نیز به ارمغان خواهد آورد.
 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها