1402/06/07
109

مراحل اخذ شهروندی ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه یکی از جذاب ترین و محبوب ترین شهروندی ها در جهان است. با داشتن شهروندی ترکیه، فرد می تواند بسیاری از فرصت های اقتصادی و اجتماعی را به دست آورد. دریافت شهروندی ترکیه به چند روش از قبیل، ازدواج با یک شهروند ترک، سرمایه گذاری در ترکیه و پیدا کردن کار در ترکیه امکان پذیر است.
برای دریافت شهروندی ترکیه، نظام حقوقی ترکیه بر اساس نظام حقوقی اروپا تنظیم شده است و شهروندی ترکیه بر اساس قانون خون تعیین می‌شود. در این راستا، بهتر است با مشاوران مجرب و کارشناسان حقوقی مربوطه تماس بگیرید تا بهترین راه های دریافت شهروندی ترکیه را برای خود پیدا کنید.



قانون خون برای اخذ شهروندی ترکیه

مراحل اخذ شهروندی ترکیه

یکی از قوانین مهم در کشور ترکیه، قانون خون است که برای دریافت شهروندی ترکیه بسیار، اهمیت دارد. به طور کلی، این قانون به این معناست که اگر پدر و یا مادر فرد اصالتا اهل ترکیه باشند، فرزند ایشان نیز به عنوان یک شهروند ترکیه شناخته می‌شود. این بدان معناست که تفاوتی بین پدر و مادر در این مورد وجود ندارد.

 



همچنین، برای دریافت شهروندی ترکیه، شرایطی برای افراد تعیین شده است که به این روش، شهروندی ترکیه را دریافت کنند.

•    داشتن پدر یا مادر شهروند ترکیه
•    تولد در کشور ترکیه با داشتن دو والد با تابعیت کشور دیگر
•    فرزندان خواندگی کودکان زیر ۱۸ سال به واسطه شهروندان ترکیه



شرایط معمول دریافت شهروندی ترکیه

مراحل اخذ شهروندی ترکیه


•    برای دریافت شهروندی ترکیه، شخص متقاضی باید بالغ و دارای قدرت تشخیص باشد و تمایل سکونت در ترکیه را داشته باشد. 
•    نباید دارای بیماری‌ای باشد که سلامت جامعه را تهدید کند و باید به اصول اخلاقی مقید باشد.
•    سطح درآمد خوب و شغل مناسبی در کشور ترکیه نیز برای دریافت شهروندی مورد نیاز است. 
•    باید زبان ترکی را در سطح خوب آموزش دیده باشد، با این حال، دریافت شهروندی با استفاده از سرمایه گذاری، این شرط الزامی نیست.
•    شخص متقاضی نباید تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت ملی ترکیه ایجاد نکند تا بتواند شهروندی ترکیه را دریافت کند.



مراحل درخواست شهروندی
برای درخواست شهروندی در کشور ترکیه، ابتدا باید شروط لازم را برآورده کرد. این شروط ممکن است شامل عبور از مراحل قانونی، داشتن ویزای کار یا سرمایه‌گذاری، ازدواج با یک شهروند ترک، و یا داشتن پدر و مادر شهروند ترک باشد.
    تکمیل مدارک
سپس، باید مدارک مورد نیاز جهت درخواست شهروندی را آماده کنید. این مدارک ممکن است شامل اسناد شناسایی، مدارک ثبت شرکت یا صاحب کسب و کار، و یا مدارک ازدواج با یک شهروند ترک باشد.
    پرداخت هزینه ها
پس از آماده کردن مدارک، باید هزینه‌های مربوط به خدمات دولتی را پرداخت کنید. این هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه ثبت درخواست، هزینه مصاحبه حضوری و هزینه‌های دیگر باشد.
    ثبت درخواست در فرمانداری محل سکونت
بعد از پرداخت هزینه‌های مورد نیاز، باید درخواست خود را به واسطه فرمانداری محل سکونت خود ثبت کنید. در این مرحله، شما باید فرم درخواست را تکمیل کرده و تمامی مدارک مورد نیاز را به همراه آن ارائه دهید.
    مصاحبه حضوری
در نهایت، باید به یک مصاحبه حضوری برای بررسی درخواست خود مراجعه کنید. در این مصاحبه، مسئولین دولتی به شما سوالاتی پرسیده و مدارک شما را بررسی می‌کنند تا از صحت اطلاعات و اعتبار درخواست شما اطمینان حاصل کنند. 
    بررسی مدارک
بعد از اتمام مراحل، در صورت پذیرفته شدن درخواست، مدارک شما بررسی و عملیات صدور شهروندی ترکیه آغاز خواهد شد.



مزایای اخذ شهروندی ترکیه
دریافت شهروندی ترکیه، برای شهروندان ایرانی مزایای زیادی دارد.
•    با داشتن پاسپورت ترکیه، این شهروندان می‌توانند بدون داشتن ویزا به ۷۲ کشور سفر کنند و در صورت ورود به ۴۲ کشور، ویزای خود را در فرودگاه کشور مقصد دریافت کنند. 
•    نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و ارزش ریالی نسبت به لیر، فضای مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری هموطنان ایرانی که قصد دارند به خارج از کشور مهاجرت کنند، فراهم می‌کند. مدرنیته کشور ترکیه همانند کشورهای اروپایی و همچنین ارزان بودن نرخ زندگی، جذب سیل عظیمی از مهاجران به این کشور را به دنبال داشته است.

•    کشور ترکیه دارای وزن بالایی در سطح بین‌المللی است و در مجامع بین‌المللی،ذقابل احترام است. به همین دلیل، در اروپا، آفریقا و حتی خاورمیانه، ترکیه، به عنوان یک کشور دوست شناخته می‌شود.

•    دریافت شهروندی ترکیه برای اشخاصی که ایرانی هستند و می‌خواهند در ترکیه سکونت و کار داشته باشند، مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به بیمه SGK اشاره کرد که یک بیمه رایگان در کشور ترکیه است. 


مزایای دریافت پاسپورت ترکیه


همانطور که اشاره شد، داشتن پاسپورت ترکیه مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال:

1. صدور گذرنامه و دریافت شهروندی ترکیه در طی مدت زمان نسبتاً کوتاهی انجام می‌شود؛ به طور متوسط حدود ۹۰ روز کاری برای دریافت گذرنامه و شهروندی ترکیه نیاز است.

2. داشتن پاسپورت ترکیه، حق ورود به بیش از ۷۷ کشور در سراسر جهان بدون نیاز به ویزا را فراهم می‌کند. همچنین، ورود به ۲۶ کشور منطقه شنگن نیز بسیار آسان تر می‌شود.

3. مهمترین مزیت از داشتن پاسپورت ترکیه، عدم نیاز به حضور در کشور ترکیه برای دریافت آن می‌باشد. با این حال، باید توجه داشت که برخی شرایط مربوط به دریافت پاسپورت ترکیه ممکن است نیازمند حضور در ترکیه باشد.

4. از دیگر مزایای داشتن پاسپورت ترکیه، جزو ۳۰ گذرنامه برتر در جهان محسوب می‌شود. به علاوه، گذرنامه ترکیه شامل فناوری بسیار پیشرفته ای است که امنیت و قابلیت شناسایی آن بسیار بالاست.


 

به طور کلی، داشتن پاسپورت ترکیه به عنوان یکی از پرطرفدارترین پاسپورت های جهان، امکانات و مزایای فراوانی را برای صاحبانش فراهم می‌کند.

روش های دریافت شهروندی ترکیه
دریافت شهروندی ترکیه به چند روش امکان‌پذیر است:
•    کار در کشور ترکیه
 با فعالیت و پرداخت مالیات برای حداقل ۵ سال در کشور، می‌توان شهروندی ترکیه را دریافت کرد.
•    خرید ملک درترکیه
 با خرید خانه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار، پاسپورت ترکیه در کوتاهترین زمان دریافت می‌شود.
•    ثبت شرکت در ترکیه
 با ثبت شرکت در کشور، اجازه کار و پس از ۵ سال فعالیت، شهروندی ترکیه اعطا می‌شود.
•    سرمایه‌گذاری در ترکیه
 با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلار در بانک‌های ترکیه به مدت ۳ سال، پاسپورت ترکیه اعطا می‌شود.
•    ازدواج در کشور ترکیه
 ازدواج با یک شهروند ترکیه، پس از گذشت ۳ سال و در صورت اثبات ازدواج واقعی، شهروندی ترکیه دریافت می‌شود.


 

راه های دیگر برای دریافت شهروندی ترکیه
راه های دیگری نیز برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارد که البته هزینه های بالاتری نسبت به روش های قبلی دارند. 
1. استخدام 50 نفر از نیروی کار ترک برای حداقل ۳ سال، که با این روش می‌توان پاسپورت ترکیه را در کوتاهترین زمان ممکن به دست آورد.
2. خریداری اوراق قرضه از دولت به ارزش ۵۰۰،۰۰۰ دلار با شرط نگهداری آن‌ها برای سه سال، و همچنین خرید سهام صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات به ارزش ۵۰۰،۰۰۰ دلار با شرط نگهداری برای مدت سه سال نیز یکی از راه های دیگر است.
3. سرمایه گذاری ثابت یا سپرده گذاری به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ دلار در هر یک از بانک‌های ترکیه برای مدت سه سال نیز از راه های دیگری برای دریافت شهروندی ترکیه است.

 


سخن آخر
با توجه به اینکه شهروندی ترکیه دارای مزایای بسیاری است، برخی افراد علاقه‌مند به دریافت شهروندی این کشور هستند. دریافت شهروندی ترکیه می‌تواند از طریق پنج روش اصلی انجام شود: کار در کشور، خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه گذاری و ازدواج با یک شهروند ترکیه.
در هر صورت، برای دریافت شهروندی ترکیه نیاز به بررسی دقیق و شناخت کامل اصول و مقررات مربوطه و همچنین رعایت مسائل قانونی و مالیاتی مورد نظر است.
 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها