دانشگاه کادیر هاس

از دانشگاه کادیر هاس ترکیه می‌توان به عنوان انتخابی کاملاً ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی یاد کرد چرا که با تحصیل در این دانشگاه از آموزش با کیفیت در سطح جهانی، تجربه زندگی در شهری پویا و فرهنگی، فرصت‌های تحقیقاتی برجسته، تعامل با دانشجویان از سراسر دنیا و مهم‌تر همه حمایت‌های مالی برای ادامه تحصیل برخوردار خواهند شد.

دانشگاه کادیر هاس ترکیه

یکی از دانشگاه‌های خصوصی غیرانتفاعی در استانبول ترکیه، دانشگاه کادیر هاس Kadir Has University است که تاسیس آن به سال 1997 بر می‌گردد. این دانشگاه که در محله "فاتح استانبول" قرار گرفته به نام "کادیر هاس" صنعتگر و بشر دوست ترک نامگذاری شده است و همواره ضمن آموزش با کیفیت بالا و امکان تحقیقات در سطح جهانی را فراهم می‌کند. به خصوص که این دانشگاه دارای 5 دانشکده و چندین مدرسه حرفه‌ای است و این‌گونه دانشجویان از سراسر دنیا امکان تحصیل در رشته‌های مختلف را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهند داشت؛ از جمله محبوب‌ترین رشته های دانشگاه کادیر هاس می‌توان به مهندسی، حقوق، تجارت، هنر و طراحی، علوم انسانی و اجتماعی اشاره کرد. 

مزایای تحصیل در دانشگاه کادیر هاس استانبول

اگرچه تحصیل در دانشگاه کادیر هاس با مزایای قابل توجهی همراه است اما آنچه باعث جذب هرچه بیشتر دانشجویان از سراسر ترکیه و دنیا در این دانشگاه شده را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • ارائه کمک هزینه تحصیلی؛
  • داشتن پردیس مدرن و مجهز به کتابخانه، خوابگاه، آزمایشگاه، مرکز تناسب اندام و غیره؛
  • اعضای هیئت علمی برجسته در سطح بین‌المللی؛
  • برنامه‌های تحصیلی متنوع در مقاطع تحصیلی مختلف؛

با این تفاسیر اگر قصد تحصیل در یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را دارید، شک نکنید که دانشگاه کادیر هاس یک گزینه بسیار عالی برایتان خواهد بود. دانشگاهی که با تحصیل در آن فرصتی برای آموزش عالی، تحقیقات گسترده و زندگی در یک شهر زیبا را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اخذ پذیرش از دانشگاه کادیر هاس ترکیه

همانطور که گفته شد کادیر هاس یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه است که همواره دانشجویان بین‌المللی را از سراسر جهان جذب می‌کند. با این تفاسیر طبیعی است که فرآیند اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار رقابتی بوده و به ارائه مدارک و انجام مراحل خاص نیاز داشته باشد؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستید و دانشگاه کادیر هاس ترکیه را به عنوان یک گزینه عالی در نظر گرفته‌اید، لازم است که طبق 5 مرحله زیر اقدام کنید:

  • رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید

در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه کادیر هاس اولین قدم، انتخاب رشته و مقطع تحصیلی است. با توجه به اینکه این دانشگاه در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر در رشته‌های مختلفی دانشجو جذب می‌کند؛ تنها کافی است به وب سایت رسمی آن مراجعه کرده و لیست رشته‌ها و مقاطع تحصیلی را دریافت کنید.

  • شرایط پذیرش تحصیلی را بررسی کنید

بعد از اینکه رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کردید آن وقت نوبت به بررسی شرایط اخذ پذیرش در رشته و مقطع موردنظرتان می‌رسد. منظور از این شرایط مواردی از قبیل معدل تحصیلی، انگیزه نامه، رزومه، مدرک زبان و سایر مدارک تحصیلی و پژوهشی مرتبط و موردنیاز برای آن رشته و مقطع تحصیلی خاص است.

  • مدارک لازم را آماده کنید

پس از انجام مراحل گفته شده، وقت آن است که مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه کادیر هاس ترکیه را جمع‌آوری و آماده کنید؛ به طور معمول اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی همچون کادیر هاس به ارائه مدارک زیر نیاز دارد:

  1. فرم درخواست پذیرش: با مراجعه به وبسایت دانشگاه https://www.khas.edu.tr/en/ می‌توانید فرم درخواست پذیرش را دانلود و تکمیل کند. در قدم بعدی نوبت به ارسال آنلاین یا حضوری این فرم به دانشگاه کادیر هاس می‌رسد؛
  2. مدارک تحصیلی: در پروسه اخذ پذیرش از کادیر هاس لازم است که ریز نمرات دوره دبیرستان یا مقاطع تحصیلی قبلی را همراه با مدارک تحصیلی خود(دیپلم یا کارشناسی و غیره) برای دانشگاه بفرستید؛
  3. مدرک زبان: دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش گرفتن از دانشگاه کادیر هاس باید مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس با نمره قابل قبول داشته باشند؛ لازم به ذکر است نمره قابل قبول می‌تواند بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت باشد؛
  4. انگیزه نامه و رزومه تحصیلی: در ادامه، رزومه تحصیلی خود را به اضافه انگیزه نامه آماده کنید؛ در این انگیزه نامه به طور خلاصه درباره اهداف تحصیلی، علایق پژوهشی و انگیزه خود برای انتخاب رشته و دانشگاه کادیر هاس توضیح دهید؛
  5. سایر مدارک: برخی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی ممکن است به ارائه مدارک دیگری از قبیل گواهی نامه‌های مربوط به فعالیت‌های فوق برنامه، مقاله‌های علمی و غیره نیاز داشته باشند؛
  • مدارک خود را ارسال کنید

حالا که همه مدارک گفته شده را تمام و کمال آماده کرده‌اید، آن‌ها را به صورت آنلاین و از طریق وبسایت دانشگاه یا به صورت حضوری به دفاتر پذیرش دانشگاه بفرستید.

  • بررسی مدارک توسط دانشگاه و اعلام نتیجه

در نهایت دانشگاه کادیر هاس پس از دریافت مدارک هر دانشجو آن‌ها را کاملاً دقیق بررسی می‌کند تا از تکمیل بودن و مطابقت داشتنشان با شرایط پذیرش مطمئن شود و در آخر نتیجه بررسی به دانشجو اعلام می‌شود.

ما در استانبول سرویس برای شما عزیزان آرزوی موفقیت در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه کادیر هاس را داریم؛ علاوه بر این پس از دریافت پذیرش از این دانشگاه و برای سکونت خود (خرید ملک در استانبول) می‌توانید روی خدمات ما حساب کنید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها