1402/06/22
133

دانشگاه باهچه شهیر

 

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول قرار دارد. این دانشگاه شهرتی بی‌نظیر برای ارائه فرصت‌های تحصیلی بین‌المللی، کیفیت آموزش عالی دارد. امکانات ارائه شده توسط دانشگاه باهچه شهیر برای دانشجوها نه تنها فرصت تحصیل در ترکیه را فراهم می‌کند بلکه ایشان را به تعامل بین‌المللی و تجربه‌ی زندگی جذاب در یکی از شهرهای زیبای ترکیه دعوت می‌کند. در ادامه با مزایا و امکانات بیشتر این دانشگاه آشنا خواهیم شد.

 

تاریخچه دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در ترکیه با تاریخچه‌ای که به سال 1998 بازمی‌گردد، از ابتدا به عنوان یک دانشگاه جهانی در قلب استانبول، شناخته می‌شود. این دانشگاه با بیش از 28 برنامه تحصیلی در مقاطع مختلف و دانشکده‌های متعدد، از جمله مدارس فنی حرفه‌ای، مؤسسات تحصیلات تکمیلی و امکانات موسیقی و هنرهای نمایشی، برای دانشجویان فرصتی گسترده برای یادگیری و پیشرفت فراهم می‌کند.

این دانشگاه تلاش دارد تا سال 2023 به عنوان یکی از 500 دانشگاه برتر جهان شناخته شود و با پیشرفت‌های زیرساختی و علمی خود، جایگاه معتبری در عرصه آموزش و تحقیقات دنیا داشته باشد. باهچه شهیر به عنوان عضوی از انجمن بین‌المللی دانشکده‌های حقوق نیز شناخته می‌شود.

 

دلیل محبوبیت دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه خصوصی باهچه شهیر در ترکیه با ارائه برنامه‌یک ترمی (CO-OP) به دانشجویان، فرصتی مناسب برای آشنایی با زندگی تجاری و صنعتی قبل از فارغ‌التحصیلی ایجاد می‌کند. این دانشگاه همچنین در دانشکده هنر و علوم، خدمات آموزشی عمومی ارائه می‌دهد که برای تمام دانشجویان، بدون توجه به رشته تحصیلی و دانشکده، دروسی مانند شهر و فرهنگ، حل مشکلات به شیوه خلاقانه و دروس دیگر را فراهم می‌آورد. هدف این واحد آموزشی عمومی افزایش دانش و توانمندی‌های دانشجویان در زمینه‌های جدید و علاقه‌مندی‌شان است.

مکان جغرافیایی دانشگاه باهچه شهیر نزدیک به تنگه بسفر، به دلیل ویژگی‌های گردشگری و دسترسی آسان به شهر، یک موقعیت بسیار مناسب دارد. این دانشگاه به عنوان عضوی از "BAU Global"، یکی از بزرگترین مؤسسات آموزشی جهان با حضور در چند کشور، دانشجویان خود را با استفاده از رویکرد آموزشی جهانی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی با تعدادی از دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های زبان در کشورهای مختلف آموزش می‌دهد.

همچنین با همکاری با بیش از 1800 شرکت از طریق مدل آموزشی "پردیس من - محل کار من"، دانشگاه باهچه شهیر دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند و در پایان دوره موفق به آن‌ها گواهی‌نامه‌هایی با امضای شرکت‌های همکار اعطا می‌کند. این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، به عنوان اولویت اول دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل شناخته می‌شود.

 

رنکینگ دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر استانبول در حال حاضر در تعدادی از رتبه‌بندی‌های جهانی شناخته شده است. این دانشگاه در رتبه 147 در مقیاس رتبه‌بندی داخلی ترکیه قرار دارد که توسط Edurank انجام شده است. همچنین، در رتبه‌بندی جهانی تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که دانشگاه باهچه شهیر در محدوده‌ی 601 تا 800 از دانشگاه‌های جهانی قرار دارد، که این رتبه‌بندی توسط Times Higher Education صورت می‌گیرد.

 

شرایط ورود به دانشگاه

برای ورود به برنامه‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه باهچه شهیر در ترکیه، برخی شرایط برای متقاضیان ایرانی وجود دارد. اگر مدرک فارغ‌التحصیلی شما 11 ساله باشد، باید ریزنمرات گواهی پیش دانشگاهی را ارائه دهید. اگر دیپلم فارغ‌التحصیلی شما 12 ساله باشد، باید مدرک دیپلم ایرانی را ارائه دهید. همچنین برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی، معدل 12 از 20 الزامی است. همچنین برای ثبت نام، نیاز به ارائه نتیجه آزمون TOEFL IBT با حداقل امتیاز 72 دارید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

برای ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه پس از قبولی و اخذ پذیرش، مدارک زیر را باید ارائه دهید:

1. دیپلم دبیرستان و ترجمه رسمی آن که باید به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.

2. کارنامه دبیرستان (شامل کلاس های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) به زبان ترکی یا انگلیسی.

3. مدرک معادل دیپلم و ترجمه رسمی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد.

4. کپی اصل نامه پذیرش رسمی که می‌توانید در هنگام ثبت نام از دفتر بین‌المللی دریافت کنید.

5. یک عکس رنگی جدید از خود.

6. گذرنامه خود و کپی آن.

7. رسید پرداخت ودیعه و دریافت باقیمانده هزینه ترم اول پس از کسر سپرده.

8. در صورت داشتن گواهی مهارت زبان انگلیسی قابل قبول، نیز باید ارائه داده شود.

 

دانشکده های دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول دارای 11 دانشکده متنوع می‌باشد، که این دانشکده‌ها عبارتند از:

1. دانشکده پزشکی

2. دانشکده دندانپزشکی

3. دانشکده داروسازی

4. دانشکده علوم تربیتی

5. دانشکده حقوق

6. دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی

7. دانشکده ارتباطات

8. دانشکده هنر

9. دانشکده معماری و طراحی

10. دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی

11. دانشکده علوم بهداشت

 

رشته های دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه در زمینه‌های تحصیلی متنوعی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. برخی از  رشته‌های دانشگاه باهچه شهیر که متقاضی زیادی دارد، عبارتند از:

1. پزشکی

2. دندانپزشکی

3. تغذیه و رژیم غذایی

4. شنوایی‌سنجی

5. فیزیوتراپی و توانبخشی

6. عکاسی و فیلمبرداری

7. مهندسی هوش مصنوعی

8. مهندسی برق و الکترونیک

9. مهندسی عمران

10. تبلیغات

11. مهندسی صنایع

12. مهندسی کامپیوتر

13. مهندسی پزشکی

14. مهندسی نرم‌افزار

15. معماری

این رشته‌ها تنها بخشی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌باشند. دانشگاه باهچه شهیر به دانشجویان خود امکان انتخاب از بین رشته‌های مختلف را ارائه می‌دهد که متناسب با علاقه‌ آنها باشد.

دانشگاه باهچه شهیر استانبول به دانشجویان خود امکانات و تسهیلات فراوانی را ارائه می‌دهد. در پردیس‌های دانشگاه، دانشجوان به تمامی خدمات و امکاناتی که برای رفاه و آموزش خود نیاز دارند دسترسی دارند. این امکانات به شرح زیر می‌باشند:

 

  • امکانات رفاهی

- بانک

- آرایشگاه

- سالن غذاخوری

- حمل‌ونقل داخل دانشگاه

- مرکز سلامت

 

  • امکانات آموزشی

- کتابخانه

- استودیو رادیویی

- سالن کنفرانس

 

  • امکانات تفریحی

- سالن سینما

- سالن رقص

- سالن ورزش

- 8 کافه و رستوران

 

دانشگاه باهچه شهیر با این تسهیلات و امکانات، تلاش می‌کند، تجربه تحصیلی دانشجویان خود را بهبود بخشد و محیطی راحت و مناسب برای یادگیری و تفریح فراهم کند.

 

سخن آخر

دانشگاه باهچه شهیر در استانبول با تاریخچه غنی و زیرساخت‌های پیشرفته، گستره‌ای از رشته‌های تحصیلی و امکانات فراوان، محیطی مناسب برای یادگیری و رشد فراهم می‌کند. با رتبه‌بندی‌های برجسته و پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف، این دانشگاه به عنوان یکی از مؤسسات برجسته آموزشی در ترکیه شناخته می‌شود.

از برنامه‌های بین‌المللی تا تسهیلات رفاهی و آموزشی بی‌نظیر، دانشگاه باهچه شهیر به دانشجویان خود فرصتی منحصر به فرد برای تحصیل در یک محیط مناسب ارائه می‌دهد.

 

سوالات متداول

  • چه مدارکی برای پذیرش در دانشگاه باهچه شهیر در نظر گرفته می‌شود؟

برای پذیرش در دانشگاه باهچه شهیر، شما باید دیپلم دبیرستان و ترجمه رسمی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد، کارنامه دبیرستان (کلاس های نهم دهم، یازدهم و دوازدهم) (ترکی یا انگلیسی)، مدرک معادل و ترجمه رسمی آن که به تأیید دفتر اسناد رسمی یا نمایندگان خارجی ترکیه در کشور مبدأ رسیده باشد، کپی اصل نامه پذیرش رسمی، عکس، گذرنامه، رسید پرداخت ودیعه و دریافت باقیمانده هزینه ترم اول بعد از کسر سپرده و گواهی مهارت زبان انگلیسی قابل قبول (در صورت وجود) را ارائه دهید.

 

  • چه شرایطی برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه باهچه شهیر وجود دارد؟

شما برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی در دانشگاه باهچه شهیر باید معدل 12 برای ثبت نام در دوره ها الزامی داشته باشید. همچنین ارائه نتیجه آزمون TOEFL IBT با حداقل امتیاز 72 در صورت وجود ضروری است.

 

  • آیا برای ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر ارائه نتیجه آزمون زبان مورد نیاز است؟

بله، برای ثبت نام در دانشگاه باهچه شهیر، ارائه نتیجه آزمون زبان انگلیسی مانند TOEFL IBT با حداقل امتیاز 72 یا معادل آن از یک آزمون مشابه الزامی است.

 

  • چه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه باهچه شهیر ارائه می‌شود؟

دانشگاه باهچه شهیر طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. این شامل رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه و رژیم غذایی، فیزیوتراپی، مهندسی هوش مصنوعی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران، تبلیغات، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مهندسی نرم افزار، معماری و بسیاری رشته‌های دیگر می‌شود.

 

  • دانشگاه باهچه شهیر چگونه امکانات رفاهی و آموزشی برای دانشجویان فراهم می‌کند؟

دانشگاه باهچه شهیر امکانات و تسهیلات زیادی را برای دانشجوها فراهم می‌کند. این امکانات شامل بانک، آرایشگاه، سالن غذاخوری، حمل‌ونقل داخل دانشگاه، مرکز سلامت، کتابخانه، استودیو رادیویی، سالن کنفرانس، سینما، سالن رقص، سالن ورزش و کافه و رستوران‌های مختلف می‌شوند. این امکانات به دانشجوان کمک می‌کنند تا در دوران تحصیل خود بهترین تجربه را داشته باشند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید:

لیست نظرات

مقایسه پروژه ها